Pulpe de rata la cuptor cu sos de vin, miere si alune

pulpe de rata

A trecut si momentul mult asteptat, mai mult de FF decat de IC, ca deh, a fost surpriza si nu stia la ce sa se astepte.

 

Deci, dupa ce le-am dichisit putin, pulpele de rata, le-am sarat si piperat. La rata personal nu recomand foarte multe, o las asa, ca e gustoasa de felul ei, nu mai intervin cu alte arome. Le-am asezat intr-o tava de friptura, am pus putina bere si am ascuns-o unde-i cald si bine, in cuptorul preincalzit la 180 de grade.

Intre timp am curatat citiva cartofi si i-am taiat pe lung, ca pentru cartofi pai, dar ceva mai grosi, cam 1,5 cm grosime. I-am fiert cu sare, dar putin, asa de maxim maxim 40%. Ca timp…., nu ma intrebati, personal nu am timpi de gatire la orice.  Totusi apreciez eu ca din momentul din care au inceput sa fiarba i-am tinut la fiert undeva la 5-7 minute. I-am scurs usor sa nu se rupa si i-am intins pe un prosop de hartie, sa se duca toata apa de pe ei.

Cind observati ca pulpele incep sa se patrunda, cu o lingura umeziti-le cu sosul din tava. Repetati operatiunea de citeva ori. In momentul in care pulpele sunt patrunse si incep sa se rumeneasca, treceti din nou la cartofi.

Incingeti bine uleiul intr-un ceaun de fonta, si ii puneti cu grija la prajit. Cu grija, pentru ca sunt fragili rau. Cind au capatat o culoare frumoasa, sunt gata de scos si asezat din nou pe un prosop de hartie, ca sa se absoarba tot uleiul.

Sosul, usor de facut. Intr-o tigaita puneti la bronzat citeva alune, le incingeti pina cind simtiti mirosul de aluna incinsa. In momentul asta puneti o lingurita de zahar brun si il caramelizati putin. Adaugati apoi 2 lingurite de miere de albine. Cind bolboroseste mai bine amestecul, puneti niste vin, eu am pus azi rosu. Il lasati sa scada putin, timp in care mestecati usor cu o paleta mica de lemn. Cum Cosanzenei ii plac merisoarele (cranberries), am pus cateva pe langa alunele din sos. Aroma lor dulce acrisoara merge de minune la friptura.  Cind vinul s-a redus, puneti o lingurita buna de unt, sosul se va ingrosa. Daca nu se ingroasa destul, unii pun putin amidon, eu il prefer asa.

Deci, sosul e gata, cartofii si pulpele de rata la fel. Pe farfurie cu ele, asezate dupa viziunea fiecarui artist. Sare si piper pe cartofi si ca sa fie si mai speciali picurati sau pulverizati putin otet, eu am pus de orez, e ceva mai slab, dar tot cu aroma buna de otet. Apoi sosul pe carne…. o nebunie.

 

 

 

 

Leave a Reply

